torsdag 3 mars 2011

Magsjuka

Bild: Maria Källström
 
Februari månad är den månad föräldrar VABar som mest. Det har varit tydligt på den förskola jag jobbar på. Många barn har varit sjuka i olika sjukdomar. Även personalen har varit sjuk, bland oss i personalen har det varit magsjuka som härjat värst. Jag har ätit vitpepparkorn och hållt tummarna, veckorna har gått och jag har varit frisk och glad. Men så när jag trodde att faran var över kom den smygande. Från pigg och frisk till klen och illamående på någon minut. Hela natten fick tillbringas i badrummet, sittande på toaletten med en hink framför mig. Jag HATAR magsjuka!!!
 
Idag mår jag inte illa men känner mig svag i hela kroppen. Har ätit en rostadsmörgås och lite te så nu är jag snart tillbaka till mitt gamla jag. Som plåster på såren så värmer solen så gott när den lysser in genom mina fönster. Hmmm nu kan jag också tydligt se hur smutsiga mina fönster är...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar