måndag 19 januari 2009

Äntligen, den 2 februari ska min son få sitt nya CI!
Efter 6 månaders väntan och övertalning, phu!
Varför ska vi som föräldrar till ett barn med funktionshinder behöva kämpa så hårt?
Känner mig helt slut, men när jag ser att kämpande ger resultat blir jag lättad och tacksam.
Tänk, nu kommer K snart kunna sätta på och stänga av sitt CI själv,
han kommer att kunna byta batterier och framför allt kommer han att kunna höra via sitt FM-system på båda ”öronen”.

I morgon är de möte med Ks rektor angående Ks början i första klass, måtte de gå bra.
De är tur att vi har en så bra hörselpedagog som stöttar oss.
K har en fantastisk pedagog i dag och en hörsellärare som hjälper till.


Idag har jag jobbat min första dag på mitt alldeles nya jobb, lite kaos artat och oplanerat. Men jag känner att det kommer att bli jättebra. Jag trivs!


Lyckan beror till största delen på vårt sinnelag, inte på omständigheterna runt oss.
(Martha Washington)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar