torsdag 22 januari 2009


Dagens härligaste händelse!


Kommer in i skolans matsal,
ser min dotter som sitter och äter mellanmål.
Går fram till henne tillsammans med min son som också är med.
Pratar en stund och väntar på att hon ska bli färdig.
Då kommer en liten söt tjej som går i förskolleklassen,
(hon går i en parallellklass till min son) fram till oss.
Hon står där och tittar en stund och sedan säger hon
-Du är söt! till min son.


En mycket tuff tjej som vågar säga detta till min son trots att både jag som mamma och min dotter och alla andra barn i matsalen hörde detta. Efter en stund kommer hon fram igen och vill pussa honom på kinden. Min son parerar duktigt och kommer undan och påpekar att han minsann inte är kär i några tjejer!


Hur ska detta sluta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar