söndag 27 mars 2011

Söndagsnöje

De senaste två åren har mitt söndagsnöje varit att hänga med min dotter till stallet. Eftersom att min man är vansinnigt allergisk mot hästar så kan han inte följa med. Så den aktiviteten lämnas åt mig och min dotter.


Det har blivit en mysig grej för oss två. Även fast jag ibland har suttit i -20 grader inne i ridhuset och tittat på när hon ridit. Mins själv när jag var liten och red då var det inga ridhus som gällde utan vi fick snällt rida ute.



Just nu är favorit hästen Winnie, det är ett bra par. Nu har vi klarat av den obligatoriska bastning och tvagning som vi alltid måste göra när vi kommer hem från stallet. För att min man inte ska får ett allergiskt anfall. Nu är det bara en vecka kvar till nästa besök i stallet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar