onsdag 25 februari 2009



Jag har haft långa diskussioner om teckenspråk,
för mig som förälder till ett barn med CI
är det självklart att mitt barn ska bli
tvåspråkig.
Svenska i tal och skrift och svenskt teckenspråk.
Min son är döv,
han kan inte ha sina CI i alla situationer.
Teckenspråk är nödvändigt och ett viktigt språk
i min sons liv.
Men varför ska de vara så krångligt????
Har kämpat och kämpat för att min son ska
få teckenspråksundervisning men nej.
Landstinget har TUFF för oss föräldrar och syskon,
punkt slut!!!!
Vilken tid lever vi i???
Idag flyttar inte döva till de specialskolor som finns
för döva och hörselskadade i samma grad som tidigare.
Med CI kan du klara dig bra i den kommunala skolan
i den kommun du bor i.
Men det betyder inte att vi väljer bort teckenspråket,
vilket myndigheterna värkar tro.
Alla döva och hörselskadade borde ha rätt till undervisning
i teckenspråk anser jag!
Äntligen får min son undervisning i teckenspråk,
han är 7 år nu. Varför har det tagit sådan tid???
Varför måste vi som föräldrar skrika så högt för att få hjälp???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar